Про підсумки навчально-виховної роботи в умовах дистанційного навчання за І семестр 2022-2023 н.р.
На виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну
середню освіту», Указу Президента України «Про продовження строку дії
воєнного стану в Україні» від 15.08.2022 № 2500-ІХ, Постанови Кабінету
Міністрів «Про початок навчального року під час дії правового режиму
воєнного стану в Україні» від 24.06.2022 № 711, листа МОН від 19.08.2022
№1/9530 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього
процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої
освіти у 2022/2023 навчальному році», Положення про дистанційну форму
здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН
України № 1115 від 08.09.2020, листа Департаменту освіти і науки Сумської
обласної військової адміністрації від 2022 року № , наказу по
Миропільському ліцею гімназії Миропільської сільської ради від .08.2022
року № ОД «Про організований початок 2022-2023 навчального року та
затвердження режиму роботи навчального закладу з урахуванням вимог
воєнного стану і дотримання Санітарного регламенту для закладів загальної
середньої освіти», акту прийому готовності ліцею до нового 2022-2023 н. р.,
акту оцінки об`єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його
використання для укриття населення як найпростішого укриття, Освітньої
програми закладу 2022-2023 н. р., відповідно до рішення педагогічної ради
закладу від 31.08.2022 року протокол № 1, та у зв’язку з тим, що Миропільсська
ТГ, на території якої знаходиться ліцей, входить до переліку прикордонних
районів проведення воєнних (бойових) дій та через загрозу ракетних обстрілів
населених пунктів громади з 01 вересня 2022 року у освітньому закладі повної
загальної середньої освіти було організовано освітній процес для учнів 1-11
класів з використанням технологій дистанційного навчання, так як у закладі
немає відповідних бомбосховищ для захисту здобувачів освіти та працівників
закладу та умов для змішаного навчання.
Освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання у І
семестрі відбувався переважно - у синхронній формі через інтернет -
платформу Google-MEET та в асинхронній формі через інтернет - платформу
Classroom . Через часту відсутність інтернету використовувались також вайбер,
телефонний зв’язок.
З метою підвищення інформаційної компетентності педагогічних
працівників ліцею у серпні – вересні 2022 року для учителів були проведені
тренінгові заняття вчителями інформатики, спрямовані на практику реєстрації
та використання оновленої освітньої платформи «Всеукраїнська школа
онлайн», створення особистих класів на Google Classroom, завантаження на
особисті гаджети додатку для проведення відеоконференцій та онлайн -
зустрічей - Google Meet.
Результатом такого тренування стало практичне оволодіння педагогами
закладу технологіями дистанційного навчання.
Адміністрацією ліцею було проведено моніторинг готовності учнів та
педагогів до дистанційного навчання методом опитування. Виявлено, що є різні
соціальні умови, в яких живуть учні:
- більшість учнів (близько 85%) можуть навчатися дистанційно;
- близько 15 % не мають постійного Інтернет – зв’язку;
- є група учнів, які живуть у складних життєвих обставинах і мають у сім’ї
лише один гаджет батьків. Для останніх було рекомендовано організувати
навчання за допомогою мобільного телефонного зв’язку, за допомогою якого
вчителі зможуть пояснити учням новий матеріал, надавати консультації, а
виявити рівень засвоєння знань цих учнів можна було за допомогою
роздрукованих тестів та індивідуальних роздрукованих завдань. Ці учні, або їх
батьки приносили робочі зошити з виконаними завданнями.
Адміністрацією закладу був складений оптимальний розклад уроків, у
якому навчальний час для оволодіння учнями програмовим матеріалом з
навчальних предметів передбачений в обох режимах та з дотриманням норм
Санітарного регламенту для закладів ЗЗСО у разі використання технологій
дистанційного навчання.
Учні 1-4 та 5-9 класів дистанційно навчаються за розкладом І-го
семестру. У розклад за необхідності можуть вноситись зміни. Учнві завчасно
про внесені зміни повідомляли класні керівники та класоводи.
Графік початку і закінчення уроків в 1-4 класах коригується учителями-
класоводами, оскільки окремі учителі ще працюють в 5-9 класах.
Відповідно до наказу МОЗ від 01.08.2022 № 1371 тривалість навчальних
занять при організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану з 01
вересня 2022 було вирішено на педагогічній раді протокол № 1 від 31.08.2022
року встановити наступну:
1-2 клас -3 по 20хв.;
3-4 клас -3 по 30 хв.;
5-6 клас – 3 по 35 хв.;
7-9 клас – 4 по 30 хв.
Розклад дзвінків з 01.09.2022 був наступним:
1клас 2-4 класи 5-11класи
1)9.05-9.40 9.05-9.45 9.05-9.50
2)9.55-10.30 9.55-10.35 9.55-10.40
3)10.45-11.20 10.45-11.25 10.45-11.30
4)11.40-12.15 11.40-12.20 11.40-12.25
5.12.35-13.10 12.35.-13.15 12.35-13.20
6) 13.25-14.05 13.25-14.10
7. 14.15-15.00
8. 15.05-15.50
Для педагогічних працівників були створені необхідні умови для
проведення онлайн уроків. Згідно написаних заяв вчителів та наказу по ліцею
від .08.2022 року № ОД «Про організований початок 2022-2023 навчального
року та затвердження режиму роботи навчального закладу з урахуванням вимог
воєнного стану і дотримання Санітарного регламенту для закладів загальної
середньої освіти» освітні послуги вирішено було надавати за місцем
проживання педагогів (дистанційно). Адміністрацією закладу була надана
методична допомога педагогам щодо планування та проведення уроків (за
потребою).
Виконання освітніх програм та освоєння навчального матеріалу було
здійснено за допомогою використання вчителями та учнями освітніх платформ
«Всеукраїнська школа онлайн», «Всеосвіта», освітнього онлайн - порталу для
вчителів «На Урок», освітніх відео та навчальних каналів –YouTube, додатків
Google, інших засобів дистанційного навчання, самостійного опрацювання
учнями матеріалу (асинхронний режим навчання), використання додатків для
зворотного зв’язку, електронної пошти. вайбера.
Для формувального, поточного і підсумкового оцінювання навчальних
досягнень учнів учителі закладу використовують освітні платформи Google
Classroom, На Урок, Всеосвіта та ін.
Найпоширенішим засобом зв’язку з учнями, що дозволяє дзвонити і
відправляти текстові повідомлення іншим користувачам є мобільний додаток
Viber. Створені і активно функціонують вже біля 2років групи класів, де додані
і батьки учнів, та групи з вчителями - предметниками. Також під час
дистанційного навчання засобами зв’язку були Меssenger, Telegram, електорнна
пошта вчителів.
Оскільки адміністрацією було виявлено різний рівень забезпечення учнів
гаджетами, було рекомендовано для використання усіма педагогами додатку
Google Meet, яким можуть скористатися усі учасники освітнього процесу як на
комп'ютері, так і на планшеті й телефоні. До відео конференції може
підключитися будь-який учень за наданим учителем посиланням. На уроки
онлайн вчителі пересилали щодня запрошення у вайбер групи).
Класні керівники тримали на контролі кількість учасників синхронного
навчання. Майже всі учні виходили на заняття онлайн, крім 15 відсотків, що не
мали засобів комп’ютерного зв’язку,які працювали лише в асинхронному
режимі та отримували консультації за допомогою мобільного зв’язку та Viber .
Активне і постійне використання додатку Google Meet забезпечило
проведення педагогами в І семестрі 2022-2023 н. р. в середньому близько 40%
уроків у синхронному режимі з різних навчальних предметів. Тільки в грудні
можна прослідкувати зниження кількості проведення синхронних занять у
зв’язку з аварійним та стабілізаційним відключенням світла через ракетні атаки
ворога. Адміністрація закладу постійно контролювала проведення уроків
дистанційного навчання як в синхронному, так і асинхронному режимі.
З учнями у яких не було доступу до використання Інтернет ресурсів
дистанційне навчання проводилось за індивідуальним підходом з
використанням телефонного мобільного зв’язку, перевірки робочих зошитів,
роздруківка тестів тощо.
Також було сплановано організацію безперервного освітнього процесу та
постійного доступу учнів до освіти на час стабілізаційних та аварійних
відключень електроенергії. Через аварійні відключення електроенергії
внаслідок ракетних обстрілів росією критичної інфраструктури навчальний
процес здійснювався шляхом:
1.Розміщення завдання для роботи в асинхронному режимі з випередженням
або за допомогою функції планування у Google Classroom.
2.Відео уроки Всеукраїнської школи онлайн розміщувались у
GoogleClassroom.
3.Розміщувалися відео уроки, презентації з інших доступних та перевірених
інтернет ресурсів.
4.Надавалися консультації за допомогою доступних засобів зв’язку: учнівські
та батьківські чати, групи класів, мобільного зв’язку.
5.Надавалася можливість відтермінування виконання запланованих домашніх
завдань та зменшення їх обсягів для самостійного опрацювання.
6.Здійснювався індивідуальний підхід до учнів, які не мають доступу до мережі
Інтернет та проводилося навчання зручним для них способом.
7.Надавалися посилання на навчальні платформи, які працюють в режимі
офлайн.
Рівні навчальних досягнень
учнів 5-11 Миропільського ліцею
за І семестр 2022-2023 н. р.( інформація-після опрацювання звітів класних
керівників)
Високий рівень
достатній рівень
середній рівень
початковий
Усі вчителі не тільки активно використовують матеріали інтернет
сервісів, а й самостійно створюють необхідні навчальні та тестові завдання,
інтерактивні вправи.
Відповідно до ряду нормативних документів близько 40 % навчальних
занять були проведені в синхронному режимі. Цьому сприяло 100% освоєння
педагогами практичної роботи з сервісом Google Meet.
Інформація та завдання були вчасно розміщені у спільнотах Viber та у
Сlassroom.
Виявлено групу учнів, яким складно навчатися в умовах дистанційного
процесу, вони потребують підтримки. Педагоги тримали зв'язок у телефонному
режимі та проводили індивідуальні консультації.
Вперше були проведені олімпіади в дистанційному форматі, на
достатньому рівні дистанційно велася виховна діяльність з учнями та бесіди з
техніки безпеки, батьківські збори.Учні ліцею брали участь у 2 етапі
предметних олімпіад. На жаль, взяти участь у всіх заявлених предметів не
вдалося через обстріли прикордоння, самого села ворогом. Тому взяли участь
лише у 4-х предметних олімпіадах. здобули 1 призове місце з географії ( 3 м.) та
4 –з правознавства ( Бортник Кіра, 9а клас).
Організацію та проведення освітнього процесу та виховної роботи в
дистанційному форматі вважаю задовільною.